projekty
Probíhající projekty
Program ERASMUS+
Psal se den 13. května a my jsme, s mírným zpožděním, potkali naši skvělou řidičku Zuzanku a vyjeli směr Holíč. Naše první zastávka byl stejnojmenný zámek s okouzlujícím vodním příkopem. Po příjemné prohlídce vnitřních prostor nám ale vyhládlo, a tak jsme autobusem zamířili na Skalicu a vytvořili si domácí skalické trdelníky. “BYLO TO MŇAM!” Po výrobě a následném snězení trdelníku jsme se vydali do obce Hlboké. Tam byla krátká prohlídka Pamätnej Izby Josefa M. Hurbana. Dostali jsme pohledy obce a razítka úřadu. Po dlouhé jízdě autobusem jsme byli mooc unavení, takže jsme už KONEČNĚ vyjeli směr Agropenzion Adam v Podkylavě. Dali jsme si dobré jídlo, ubytovali jsme se a na večer jsme měli akci, na kterou jsme se všichni moc těšili. Křeslo pro hosta!!! Do horkého křesla jsme posadili pana učitele Hájka, na kterého jsme si už v autobuse připravovali otázky. Dohromady jich bylo 112 a na místě vzniklo i pár navíc. Ale byl tam jeden háček, pan učitel nemusel odpovědět na všechny. Některé otázky byly dokonce i hodně osobní. Celou akci moderovali Sofie (8.A) a Eda (6.B). Poté následovalo karaoke a touhle akcí jsme zakončili první den.
Druhý den jsme se nasnídali a vyrazili směr Podolie. Tam jsme viděli krásné a propracované miniatury hradů, zámků, památníků a významných budov Slovenska. Někteří si koupili meč, který jim byl následně zabaven. Později jsme vyrazili do jeskyně Driny. Viděli jsme netopýra a žebřík, po kterém se poprvé dostali do té jeskyně. Hodně nás překvapilo, že za focení je poplatek 7 eur, a velice hodná paní, která nás prováděla, nám řekla, že se máme přijet podívat za 2000 let na stalagmit, který bude velice vysoký. Po tomhle krásném výletu jsme zamířili zpátky na ubytko a po večeři jsme měli filmový večer. Promítala se slovenská pohádka Plavčík a Vratko, která nám připomínala pohádku Tři zlaté vlasy děda Vševěda.
Třetí den jsme se po snídani vydali do školy v Krajném, kde jsme v prvním bloku pomáhali s výukou našim učitelům. V druhém bloku jsme se učili my se slovenskými spolužáky podle tříd. Zde jsme také měli velice dobrý oběd a pak jsme se odebrali zpátky do Podkylavy na ubytko. Ti z nás, kteří měli zájem, jeli zpátky do té školy a upletli si košíky z pedigu. Košíky se moc povedly. Na večer se pořádala párty, kde jsme měli disciplíny, které jsme si sami vymysleli a zrealizovali. Pouštěla se muzika, tančilo se, dívali jsme se na hokej, a dokonce jsme dostali od paní učitelky Odstrčilové ve tmě svítící náramky (bylo to za odložený mobil).
Čtvrtý den jsme se nasnídali, sbalili a jeli na Kamzík. Televizní vysílač byl hezký a viděli jsme z něj na celou Bratislavu. Jeho výška byla asi tak cca 90 metrů. Poobědvali jsme v Děvínské Nové Vsi a vyrazili směr Devín. Devín je zřícenina hradu, ze které jde vidět až do Rakouska, do Maďarska a na Moravu. Zkoumali jsme, jak hluboká je tam studna. Byla hluboká 50 metrů a trvalo 7 sekund než voda dopadla na hladinu.
Jídlo obecně tam bylo výborné, k večeřím jsme dostávali i dezert a kuchaři byli schopni dodržet naše dietní opatření. Jako bonusovou zábavu jsme měli ranní rozcvičky, odpoledne někteří hráli fotbal a někdo šel do bazénu. Kapesné jsme dostali 14 euro, někteří to utratili za jídlo a suvenýry a někteří neutratili ani cent. Výlet celkově byl super!!!!
Adriana, Eliana, Lucka za ŽP
(s podporou Magistrátu města Brna)
Díky tomuto projektu se v naší ZŠ a MŠ učí děti anglickému jazyku již od mateřské školy.
Obsah accordion
Zrealizované projekty
Číslo prioritní osy:
7.1 – Počáteční vzdělávání
Číslo oblasti podpory:
7.1.4 – Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách
Stručný obsah projektu:
Cílem projektu je prostřednictvím nových metod a nástrojů docílit zlepšení stavu počátečního vzdělávání na základní škole. Zkvalitnění a zefektivnění výuky bude dosaženo metodickým vzděláváním a podpůrnými kurzy pedagogických pracovníků, tvorbou a následným používáním nových metodických pomůcek a učebních materiálů ve výuce. Zvýšení efektivity práce se žáky ve vybraných prioritních tématech bude probíhat individualizací výuky prostřednictvím dělení hodin nebo podporou při vzdělávání žáků se SVP a žáků mimořádně nadaných. Snížení výskytu rizikového chování u žáků ZŠ a podpory rovného přístupu ke vzdělávání bude v projektu podpořeno zapojením asistenta pedagoga, psychologa, speciálního pedagoga nebo zavedením programu primární prevence.
Číslo prioritní osy:
7.1 – Počáteční vzdělávání
Číslo oblasti podpory:
7.1.1 – Zvyšování kvallity ve vzdělávání
Stručný obsah projektu:
Projekt vychází ze současného stavu realizace ŠVP a je zaměřen na implementaci nového ŠVP pro jednotlivé obory ve vzdělávání. Cílem projektu je posílení schopnosti získávání jednotlivých kompetencí žáků ZŠ pomocí provázanosti jednotlivých vzdělávacích oblastí a zabezpečit tak vyvážený rozvoj žákovy osobnosti. Specifickým cílem je vytvoření blokových modulů výuky v každé vzdělávací oblasti pro jednotlivé ročníky druhého stupně ZŠ.
V důsledku komplexního rozvoje výuky chceme vytvořit moderní edukační prostředí, výukové programy orientované na důslednější využívání mezipředmětových vztahů, inovovat studijní opory rozšiřující standardní výuku a e-learningové programy pro talentované a nadané žáky. Propojovacím prvkem bude zavádění ICT do všech blokových modulů.
V době realizace projektu dojde k aplikaci a ověření 8 bloků výuky.
Obec Brno – Chrlice už dlhší čas rozvíja svoje priateľské vzťahy so slovenskou partnerskou obcou Krajné. Veľakrát sa nielen zástupcovia obcí, ale aj miestnych spolkov a samotní občania stretli pri priateľských aktivitách. Či už to bolo stretnutie poľovníckych združení, stretnutia futbalistov, seniorov, alebo obecných dobrovoľných hasičských zborov. Od r. 2005 sa začali výmenné aktivity medzi DHZ z Krajného a zásahovou jednotkou SDH Brno – Chrlice. Tradične sa krajňanskí hasiči zúčastňujú memoriálu Leopolda Šroma v družobnej obci Brno – Chrlice a chrlickí hasiči súťaže „Krajnianska prúdnica“. DHZ Krajné má výbornú spoluprácu so Základnou školou v Krajnom. Pravidelne sa zúčastňuje osláv Dňa detí a predvádza ukážkové cvičenie mladých hasičov.
V tomto roku sa po prvýkrát stretnú aj deti krajnianskej a chrlickej základnej školy. Koncom roka 2010 sme pripravili v spolupráci s partnerskou slovenskou obcou mikroprojekt s názvom Tancuj, maľuj, spievaj, cez hranice snívaj. Tento mikroprojekt bol v hodnotení úspešný a bude spolufinancovaný Európskou úniou, z prostriedkov Fondu mikroprojektov, spravovaného Trenčianskym samosprávnym krajom.
Cieľom projektu je nadviazať partnerstvo medzi žiakmi prostredníctvom výmenných pobytov, so zameraním na voľnočasové aktivity. Zvýšiť jazykovú kompetenciu žiakov v slovenskom a českom jazyku, podporiť vytváranie osobných kontaktov medzi žiakmi a učiteľmi. Nosnou myšlienkou projektu je aktívne zapojenie detí slovenskej a českej obce do tvorby vlastného kultúrneho programu v česko – slovenskom pohraničí. V novembri tohto roku sa v obci Brno – Chrlice, ale aj na slovenskej strane hranice – v obci Krajné uskutočnia národne umelecké súťaže žiakov základných škôl v oblasti hudby, tanca, divadla a literárneho a výtvarného umenia. Najšikovnejšie deti z oboch škôl vytvoria ucelené umelecké, česko – slovenské pásmo, s ktorým sa predstavia verejnosti. Po prvýkrát vystúpia slovenské a české deti v Krajnom v období predvianočných príprav, počas Adventu. Chrlické deti pôjdu na Slovensko na návštevu – na výmenný dvojdňový pobyt. Okrem toho, že predvedú Krajňancom svoje nadanie, talent a schopnosti, oboznámia sa s ich obcou a jej okolím. V Krajnom pre nich pripravili tvorivé dielne, kde budú vyrábať rôzne veci z prírodných materiálov – slamy, hliny, papiera. Vyrobené darčeky si odnesú ako spomienku na návštevu v Krajnom, alebo ich môžu podarovať svojim najbližším, spolužiakom, ktorí sa návštevy v Krajnom nemôžu zúčastniť. Zároveň sa počas svojho pobytu oboznámia so zvykmi, obyčajmi a ľudovými remeslami krajnianskeho regiónu. Súčasťou celého programu bude aj vernisáž – otvorenie výstavy výtvarných dielok českých a slovenských detí, ktorá zas v budúcom roku poputuje do Chrlíc. V júni roku 2012, počas chrlických Krojovaných slávností prídu zas slovenské deti na výmenu do Chrlíc, aby tu prezentovali svoje nadanie a talent a pripravili pre verejnosť vystúpenie – umelecké pásmo, spolu so svojimi českými kamarátmi. Vezmeme slovenských žiakov na výlet do svetoznámej priepasti Macocha a budú sa plaviť spolu loďkami po podzemnej riečke Punkva.
Žiaci krajnianskej školy so svojimi pedagogickými pracovníkmi vytvoria počas realizácie projektu DVD, na ktorom budú prezentované partnerské obce, základné školy, ukážky z priebehu projektu, ukážky z vystúpení s umeleckým pásmom, priebeh vernisáže výstavy, tvorivé dielne, ale aj výlet do Macochy a pod.
Mikroprojekt prispeje k odstraňovaniu jazykovej bariéry medzi deťmi, k vzájomnému spoznávaniu kultúr slovenského a českého regiónu. V rámci spoločného umeleckého pásma sa deti a mládež oboznámia s literárnymi dielami slovenských aj českých autorov (prednes poézie a prózy), s ľudovou piesňou, folklórom a miestnymi zvykmi a obyčajami. Počas realizácie tvorivých dielní spoznajú miestne remeslá a budú môcť porovnávať miestne tradičné spôsoby výroby remeselných výrobkov ako aj použitie rôznych vzorov (výroba keramiky, výrobky zo slamy, výroba a zdobenie medovníkov a pod.)
Vytvorené umelecké pásmo, ako aj výstava výtvarných diel budú výsledkom spolupráce slovenských a českých detí a budú prezentované na oboch stranách hranice. Nielen deti základných škôl a učitelia, ale aj široká verejnosť regiónov sa oboznámi s kultúrnymi a spoločenskými tradíciami svojich cezhraničných partnerov.
Autor článku: Danka Palkechová, manažérka projektu
- DVPP – 4 učitelky absolvovaly 80 hodinový kurz zaměřený na skupinovou nebo individuální práci v oblasti logopedické prevence
- Tvorba a realizace školních projektů byla zaměřena zejména na podporu rozvoje řeči u dětí předškolního věku ve spolupráci s rodiči v návaznosti na školní vzdělávací program. Jazyková odpoledne probíhala v šesti třídách MŠ prostřednictvím pro děti známých pohádek. Cílem bylo ukázat rodičům metody a formy práce v oblasti logopedické prevence včetně pomůcek pro nácvik správného dýchání apod. Další důležitou aktivitou bylo čtení s rodiči, které předcházela návštěva pobočky knihovny Jiřího Mahena.
- Zajištění vybavení tříd pomůckami – byly zakoupeny pomůcky pro řečovou výchovu na podporu logopedické prevence do všech tříd MŠ a byl vytvořen materiální základ pro fungování nově zřízené speciální logopedické třídy, která byla otevřena od 1. 1. 2014.